Usein kysyttyä

Matot

Kuinka paksu nukka matossa on?

Nukan paksuus vaihtelee maton tyypin mukaan.

Milloin maton alla on hyvä käyttää pehmustetta?

Suosittelemme käyttämään maton alla pehmustetta, kun matto on ohut. Näin estetään maton luistaminen pois paikaltaan. Pehmuste toimii samalla vaimentimena, mikä puolestaan pidentää maton käyttöikää estäen nukkaa hajoamasta. Samalla pehmuste suojaa mattoa teräviltä esineiltä, kuten koroilta.

Vastaavatko mattojen valokuvat todellisuutta? Miten voin olla varma, että näytössä näkyvä maton väri vastaa maton todellista väriä?

Mattojemme valokuvat on otettu ammattitaitoisesti korkearesoluutioisella digitaalikameralla ympäristössä, jonka värilämpötilaa on huolellisesti säädetty. Sen jälkeen valokuvat on käsitelty Adobe Photoshop -ohjelmalla. Näin ollen mattojen valokuvat vastaavat mahdollisimman tarkasti todellisia mattoja. Aina kuitenkin myös käytetyn näytön tyyppi, laatu ja ikä vaikuttavat siihen, miten mattojen kuvat ja värit näkyvät näytössä.

Miksi matostani irtoaa nukkaa?

Ei ole harvinaista, että matto nukkaa. Kun matto on uusi, siinä saattaa olla ylijäämämateriaalia, joka irtoaa hiljalleen. Ne ovat nukkaan tunkeutuneita pieniä kuituja, jotka nousevat maton pintaan. Ne häviävät usein 1-2 imuroinnin jälkeen.

Syytä huoleen ei ole ja luonnollisen prosessin nopeuttamisyritykset usein vain lisäävät mattosi kulumista. Paras neuvo on olla kärsivällinen ja normaalissa käytössä huomaat pian, että nukkaaminen hidastuu vähitellen ja lakkaa lopulta kokonaan.

Ostaminen

Onko teillä varastoa tai näyttelytilaa, jossa voisin käydä katsomassa mattoja?

Ei, valitettavasti meillä ei ole käytössämme varastoa tai näyttelytilaa, jossa mattoihin voisi tutustua. Myymme mattoja ainoastaan Internetin kautta, joten voit tutustua mattoihin vain Internet-sivuillamme. Jos olet kiinnostunut ylellisemmän maton ostamisesta (5000€ tai yli), voit varata ajan RugVista Exclusive -esittelytilaamme. Lisätietoja saat napsauttamalla tästä.

Onko teillä luetteloa matoista?

Ei, meillä ei ole mattoluetteloa, koska mattomme ovat nähtävissä Internet-sivuillamme. Koska kaikki mattomme esitellään Internet-sivuillamme, on helpompaa jatkuvasti päivittää mattojen tietoja ja taata näin ollen tarkemmat ja ajankohtaisemmat tiedot asiakkaillemme.

Miten ostan maton kotisivuiltanne?

Aloita valitsemalla matto, jonka haluat ostaa. Näytä tarkemmat tiedot napsauttamalla mattoa. Oikealla näet maton hinnan. Jos mattoa ei ole myyty tai varattu, hinnan alapuolella on painike ja siinä teksti: ”Osta”. Siirrä matto ostoskoriin napsauttamalla ”Osta”-painiketta. Ostoskori näytetään sivun vasemmassa yläkulmassa. Samalla tavalla voit lisätä ostoskärryysi useita mattoja.

Siirry seuraavaksi kassalle. Siirry kassalle napsauttamalla linkkiä ”Mene kassalle”, joka näkyy ostoskärryssä olevien mattojen alla.

Valitse lopuksi maksutapa. Voit maksaa luottokortilla, laskulla, osamaksulla tai pankkisiirto. Napsauta haluamaasi vaihtoehtoa ja noudata annettuja ohjeita.

Voinko saada maton sovitettavaksi kotiin?

Mattoa ei ole mahdollista lainata. Jos ostat maton ja huomaat, ettei se sovi odotetusti, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa.

Maksaminen ja turvallisuus

Ovatko tekemäni ostotoimet suojattuja?

Internet-sivuillamme tehdyt ostot on suojattu huolellisesti. Teemme yhteistyötä DIBS kanssa, joka käsittelee kaikki Internet-maksumme. Kaikki maksut tehdään suojatulla ja salatulla yhteydellä, joka suojaa maksajaa ja ehkäisee asiakkaitamme altistumasta petokselle. Kaikki maksut varmennetaan 3D-Secure-tekniikalla. Kaikki maksut myös tarkistetaan manuaalisesti asiakkaidemme turvallisuuden takaamiseksi.

Mitä maksutapoja voin käyttää?

Voit valita neljästä eri maksutavasta: luottokortti (VISA tai MasterCard), laskulla, osamaksulla ja etukäteismaksu, joka tehdään suoraan sinun tililtäsi meidän tilillemme.

Tarjoatteko korotonta maksuaikaa tai muita maksusuunnitelmia?

Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Norjan kansalaisille tarjoamme tällä hetkellä ainoastaan korottoman Klarna-maksun.

Mik 3D Secure on?

3D Secure on yleisnimitys turvatekniikalle, jonka VISA ja MasterCard ovat yhdessä kehittäneet. Ajatuksena on, että kortin omistajan on tunnistauduttava syöttämällä henkilökohtainen koodi Internet-ostosten yhteydessä. Asiakas saa koodin pankistaan. Tämän tekniikan avulla kortin toimittaneella pankilla on vastuu korvata mahdollisesta petoksesta aiheutunut talousriski. Tekniikka otettiin käyttöön asiakkaan suojaamiseksi, ja siihen viitataan usein sivustoilla sanoilla Verified by VISA ja MasterCard SecureCode. RugVista käyttää tekniikkaa silloin, kun maksu tehdään kortilla, jolle tekniikka on aktivoitu.

Tilaukset

Miten voin tarkastella tilauksiani?

Voit katsella tilauksiasi napsauttamalla ”Oma tili” vasemmalta ja kirjautumalla sen jälkeen sisään omalla sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi. Voit tarkastella nykyisiä ja aikaisempia tilauksiasi ja voit myös seurata kuljetuksen etenemistä.

Miten peruutan tilauksen?

Jos haluat peruuttaa tilauksen, lähetä sähköposti osoitteeseen order@rugvista.com. Me peruutamme tilauksen ja lähetämme siitä vahvistuksen. Voit myös kirjautua sisään ”Omalle tilille” ja peruuttaa tilauksen.

Miten muutan tilaustani?

Jos haluat muuttaa tilaustasi, lähetä sähköpostia osoitteeseen order@rugvista.com ja kerro, minkä maton haluat jo tilatun maton tilalle. Huomaa, että voimme muuttaa vain sellaisia tilauksia, joita ei vielä ole lähetetty, ja niitä, joihin on valittu ”Pankkisiirto”, mikä tarkoittaa, että tilausta ei vielä ole käsitelty tai lähetetty varastoltamme

Kuljetus ja toimitus

Kuinka paljon kuljetus maksaa?

Toimitus on ilmainen EU:n sisällä. EU:n ulkopuolella kustannukset vaihtelevat maittain ja yksityiskohtaiset tiedot löytyvät ”Ehdoistamme”.

Kuinka kauan kuljetus kestää?

Normaali toimitusaika on 1–5 työpäivää EU:ssa ja 2–8 työpäivää muualla maailmassa.

Pitääkö minun olla kotona vastaanottamassa mattoani?

Kyllä, jonkun on oltava kotona, kun toimitus saapuu. Voit ottaa yhteyden FedEx/UPS-kuriiripalveluun, jos haluat tietoja toimitusajasta tai muuttaa toimitusosoitetta.

Miten seuraan tilaustani ja sen kuljetusta?

Kun olet tehnyt tilauksesi ja matto on pakattu valmiiksi, saat vahvistuksen sähköpostitse RugVista.comista. Sähköpostissa on tarvittavat kuljetus- ja seurantatiedot. Näiden tietojen perusteella voit seurata tilauksesi kulkua UPS/FedEx:n Internet-sivuilla osoitteessa www.ups.com / www.fedex.com. Voit seurata tilauksiasi myös kirjautumalla RugVista.comiin kirjoittamalla rekisteröityessäsi ilmoittamasi salasanan ja käyttäjänimen ja napsauttamalla sitten ”Oma tili”.

Toimitatteko mattoja PL-osoitteisiin?

Ei, emme toimita mattoja PL-osoitteisiin, koska toimitus on kuitattava.

Palautukset

Jos en pidä matosta, voinko palauttaa sen?

Kyllä, voit palauttaa maton, jos et pidä siitä. Sinulla on 30 päivän palautusoikeus.

Miten palautan maton?

Voit palauttaa maton soittamalla numeroon #TEL# tai lähettämällä faksin numeroon +46 (0)40 182 225 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen order@rugvista.com ja kertomalla, että haluat palauttaa maton. Lähetämme sinulle postitse palautusilmoituksen, jossa on mukana pakkaustarrat ja ohjeet maton palauttamiseksi.

Mitä teen, jos mattoni vaurioituu matkalla?

Jos matto vaurioituu matkalla, ota yhteys paikalliseen UPS/FedEx/DHL:ään ja ilmoita heille vaurioista. Ilmoita vaurioituneesta matosta välittömästi myös meille joko puhelimitse numeroon #TEL# tai faksilla numeroon +46 (0)40 182 225 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen order@rugvista.com

Miten pakkaatte matot ja varmistatte, että ne on suojattu hyvin kuljetuksen ajaksi?

Kaikki mattomme pakataan UPS:n/FedEx:n ohjeiden mukaan. Matot taitetaan ja asetetaan paksuun suojamuoviin, ennen kuin ne pakataan ja suljetaan määrämittaiseen pahvilaatikkoon. Eteismatot kääritään rullalle.

Pitääkö minun maksaa kuljetuksesta, kun palautan maton?

Kaikki palautukset EU:n sisällä ovat ilmaisia käytettäessä RugVistan palautusosoitetarraa. Lisätietoja palautuksista saat ottamalla yhteyden asiakaspalveluumme.

Maton huoltaminen

Miten tasoitan matossa olevat taitokset ja rypyt?

Taitokset ja rypyt voidaan tasoittaa asettamalla maton reunoille jotakin painavaa (mutta turvallista), kuten kirjapino. Muutaman päivän kuluttua maton pitäisi olla tasaisena lattiaa vasten. Matossa olevat rypyt katoavat käytössä ajan mittaan.

Miten puhdistan tahrat?

Tahroja voidaan puhdistaa useilla eri tavoilla tahratyypin mukaan. On suositeltavaa puhdistaa tahra välittömästi ja poistaa siitä mahdollisimman paljon. Rug Encyclopediassa on tietoja tahrojen poistamisesta. Katso lisätietoja seuraavasta osoitteesta: Rug encyclopedia - Cleaning tips

Voinko pestä mattoni itse?

Suosittelemme, ettet pese mattojasi itse, etenkään räsymattoja. Parhaan tuloksen varmistamiseksi suosittelemme yhteydenottoa mattopesulaan, jossa tiedetään, miten mattosi puhdistetaan oikein. Huomaa, että tämä koskee kaikkia käsintehtyjä mattoja, jotka on ostettu osoitteesta RugVista.fi.

Pienemmille tahroille suosittelemme RugVista Tahranpoistoainetta, josta voit lukea lisää ja jota voit ostaa täältä: https://www.rugvista.fi/matto/stain-remover?artno=CVSR1